Adult, Dutch Reviews, LGBTQ+, New Adult, Reviews, Romance, Spoiler free

🇳🇱 Een kerst om te kussen – Alison Cochrun

Deze recensie is spoiler vrij!

Auteur: Alison Cochrun

Serie: standalone

Publiek: adult

Beoordeling: 5 stars ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Flaptekst

Ellie heeft het perfecte leven: ze is gelukkig, heeft een droombaan en op kerstavond een ontmoeting met haar droomvrouw. Maar helaas… Na een onenightstand en haar ontslag weet Ellie niet meer wat te doen. Ze gaat werken in een café en valt al snel in een sleur. Totdat Andrew, de eigenaar, haar een aanzoek doet voor een verstandshuwelijk om zo Ellies financiële en Andrews familieproblemen op te lossen. De familieproblemen beginnen hier echter pas voor Ellie wanneer ze erachter komt dat haar droomvrouw Andrews zus is! Dat wordt een awkward kerstdiner…

Zomer & Keuning

 

Schrijfstijl

Het verhaal is geschreven in de eerste persoon en wordt verteld vanuit Ellie’s perspectief.

Personages

Ellie

Ellie is nogal angstig en teruggetrokken. Ze heeft hierdoor niet veel vrienden. Wel heeft ze een passie voor tekenen en werkt ze aan een comic.

Conclusie

Bedankt voor het recensie exemplaar Zomer & Keuning!

Een jaar geleden had Ellie een perfect leven. Ze had een droombaan en ontmoette haar droomvrouw. Maar na een onenightstand en haar ontslag spat haar droom uit elkaar. Nu werkt ze in een café en zit krap bij de kas. Dan doet de eigenaar, Andrew, haar een voorstel. Een verstandshuwelijk dat zijn familie problemen en Ellie’s geld problemen oplost. Helaas wordt alles iets ingewikkelder wanneer Ellie erachter komt dat haar droomvrouw Andrew’s zus blijkt te zijn… Fijne feestdagen Ellie!

Toen ik Een kerst om te kussen van Alison Cochrun voorbij zag komen op mijn feed was ik meteen nieuwsgierig naar het boek. Ik ben de kerstboeken nog aan het ontdekken en had nog nooit een queer kerstboek gelezen. Van een geweldige onenightstand met een vrouw naar een nep huwelijk met een man… hoe is dat gebeurd? Ik heb het boek opgepakt om een antwoord te krijgen op deze vraag en werd meteen in het verhaal gezogen!

Het werd al vrij snel duidelijk dat Ellie met zichzelf in de knoop zat en een vrij angstig persoon is van zichzelf. Voor mij was dit erg herkenbaar, want ik heb zelf helaas ook een periode gehad dat ik niet veel durfde te ondernemen. Gelukkig had Ellie, net zoals ik, een goede vriendin die haar probeert aan te sporen om iets meer te gaan ondernemen. Hierdoor komt Ellie uiteindelijk terecht in een verstandshuwelijk met Andrew.

Het boek heeft twee tijdlijnen. Het heden en kerst van een jaar terug. De tweede tijdlijn wordt duidelijk aangegeven in de vorm van een “comic”. De comic is wel in tekst vorm. Ik vond dit heel erg leuk want door middel van die comic kom je als lezer er langzaam achter hoe Ellie’s hart werd gebroken. In het heden viert Ellie kerst met Andrew’s familie terwijl ze moet proberen de schijn op te houden dat ze zijn gelukkige verloofde is. Dat blijkt nog een flinke uitdaging te zijn.

Een kerst om te kussen is een queer kerstboek met een driehoeksverhouding, de fake dating en de miscommunicatie trope. Leuk voor de feestdagen, maar zeker ook leuk om te lezen in de herfst en alle andere seizoenen!

Leave a comment